Sfaturi pentru o alimentație mai sănătoasă și un somn mai odihnitor pe timp de caniculă

Temperaturile foarte ridicate din zilele acestea ne dau mari bătăi de cap. Nu ne odihnim noaptea, din cauza căldurii adormim mai greu și dormim mai puțin, dar o alimentație corespunzătoare ne-ar putea ajuta să trecem cu bine aceste zile toride.

Pe timp de caniculă corpul uman face foarte mari eforturi ca să își mențină o temperatură optimă condițiilor de afară. Pentru acest lucru corpul elimină apa și totodată săruri minerale. Cele mai importante alimente sunt fructele și legumele, acestea conțin antioxidant care ne protejează pielea de nocivitatea soarelui.

Printre cele mai bune fructe și legume care conțin apă se numără: roșii (94% apă), țelină (95% apă), castraveți (95% apă), căpșuni și pepene (ambele au 92% apă), măr (84% apă) și caise (86% apă).

Nu este recomandat, însă, să consumăm înghețată sau băuturi reci. Acestea dau efecte de răcorire pe termen scurt, după care temperatura corpului crește și mai mult. Asta datorită procesului de digestie, care generează căldură, iar combinat cu consumul alimentelor și băuturilor reci, produc ca temperatura corpului să crească. Ceea ce înseamnă ca ne va fi și mai cald decât înainte.

Căldura ne afectează somnul care este atât de important. Specialiștii recomandă ca înainte de culcare să folosim ventilatoare sau să pornim aerul condiționat, să consumăm cat mai multe lichide și să folosim lenjerii de pat și pijamale doar din materiale naturale.

Aparatele de aer condiționat trebuie setate cu cel mult 10°C sub cea din exterior pentru a ne proteja sănătatea pe timpul verii. Temperaturile mai mici reduc umiditatea la interior, ceea ce determină uscarea membranelor din nas şi gât, iar acest lucru poate cauza simptome similare unei răceli.

Trebuie să evităm efectul de șoc termic care este cauzat de trecerea de la o temperatură scăzută la una ridicată și invers.

Sursă foto: https://www.medlife.ro/articole-medicale/canicula-ce-este-efecte-asupra-sanatatii