Noutăți

Recenzie ~ “Casa de sare și amărăciuni” de Erin A. Craig

Romanul lui Erin A. Craig este un titlu diferit față de cărțile pe care le-am mai citit de ceva vreme. Stand alone-ul acesta este foarte distinctiv și acest lucru l-am apreciat cel mai mult. Regăsim elemente de basm, thriller care se împletesc ciudat de frumos cu scriitura autoarei. O lume în care oamenii se închină zeilor, douăsprazece fete frumoase, o familie blestemată și o eroină în devenire, toate acestea conturează puternic volumul lui Erin.

“Lumina stelelor cădea în jurul nostru și nu-mi puteam imagina un moment mai dureros de frumos decât cel pe care îl trăiam acum, adăpostită între stele, sare și bărbatul pe care îl iubeam, care era partea egală din amândouă.”

Odată ce supranaturalul se formează, după ce fantomele încep să se arate, situațiile să se complice, mirosul morții să se îmbine cu cel de sare maritimă si nebunia să se strecoare printre pagini, o să simțiți negreșit acei fiori ai unui thriller foarte bun, căci Erin A. Craig îi insuflă basmului o doză de magie dar și un suspans absolut terifiant. Să nu mai spun de jocul psihologic pe care autoarea îl mânuiește atât de bine încât se distinge cu greu realitatea de vis.

Ajungem să facem cunoștință cu Annaleigh, o adolescentă care de mică este înconjurată doar de chin și tristețe. Totul a început cu moartea mamei după care, rând pe rând, patru dintre surori au avut aceași soartă. Surorile încep sa creadă zvonurile care consideră familia lor blestemată, însă Annaleigh nu este de aceasi părere. Ajungem să pornim într-o călătorie contra timp, un mister care încet se descoase sub mâinile personajului principal. O poveste în care balurile, moartea și secretele se întâlnesc la fiecare pas. O poveste în care visele se împletesc cu realitatea, nelininiștea crescând la fiecare pagină răsfoită.

“Scăldați în lumină de stele și de lună; Toți visătorii spre castel se adună.”

Craig a reușit să ia clasicul basm al Celor douăsprezece prințese dansatoare și să îl transforme într-un fantasy gotic, un YA cu tente de horror deștept conceput. Am iubit cartea deși am simțit că nu s-a pus accentul prea bine pe interesul amoros și finalul putea să fie ceva mai explicit, încă 20 de pagini în plus nu ar fi stricat. Cu toate astea am avut parte de o scriitură unică, o împletire a genurilor literare și o poveste care să îți taie respirația. Recomand cartea cu încredere, este un must read cu siguranță.

⭐️⭐️⭐️⭐️4/5

~ text preluat de pe blogul personal: https://thearchivarofstars.wordpress.com/2020/11/21/recenzie-casa-de-sare-si-amaraciuni-de-erin-a-craig/